ΜΝΗΜΟΝΙΑ

ΣΑΡΚΟΦΑΓΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ
Γιατί δε σκίσατε τα μνημόνια
και επιλέξατε να γίνετε
η τρίτη Μνημονιακή κυβέρνηση της Χώρας;?:?

Ο αριστερός δεν κολά αφίσες στις κολώνες, αλλά ιδέες στο νου και στις καρδιές των ανθρώπων.

Σάββατο, 4 Ιουλίου 2009

Η Εκπαιδευτική Κατάσταση στην Αιτωλ/νία

Η Εκπαιδευτική Κατάσταση στην Αιτωλ/νία

Του Αντώνη Δρόσου.

Οι δηλώσεις του Νομάρχη κ. Θύμου Σώκου στην «ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», της 18ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2009 προκαλούν ανησυχία και γίνονται αφορμή για ευρύτερο εκπαιδευτικό προβληματισμό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του άρθρου:

1. Εκατόν σαράντα δύο αίθουσες διδασκαλίας στεγάζονται σε προκατασκευασμένα λυόμενα, τοποθετημένα σε αυλές σχολείων ή ακόμη και σε πλατείες χωριών τα γνωστά ΤΟΛ.
«Αυτά μας παρέχονται με ευκολία και μεγάλη ευχαρίστηση αφού ο Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ) έχει κάνει συμβάσεις με εταιρείες, οι οποίες μας τα χορηγούν αφειδώς», λέει ο Νομάρχης. Εδώ και δυο χρόνια σχεδόν, οι μαθητές του νομού παγώνουν το χειμώνα και ασφυκτιούν από τη ζέστη το καλοκαίρι, σε στενόχωρες αίθουσες που μόνο σε σχολείο δεν αρμόζουν.
2 Μετά το σεισμό της 10ης Απριλίου του 2007 των 5,4 ρίχτερ με επίκεντρο την Τριχωνίδα, κλιμάκιο του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων διενήργησε αυτοψία στην περιοχή και γνωμάτευσε ότι εννέα σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Ναύπακτο, το Μεσολόγγι, τη Βόνιτσα, το Θέρμο, το Παναιτώλιο, τον Αστακό και αλλού, χρήζουν άμεσης επισκευής και αποκατάστασης, υπολογίζοντας το κόστος σε 13 εκατ. ευρώ περίπου. Το ποσό αυτό ποτέ δεν χορηγήθηκε για να γίνουν οι επισκευές.
3. Στο νομό Αιτωλοακαρνανίας εννέα ακόμα σχολικές μονάδες στεγάζονται κάτω από το απαγορευμένο υλικό του αμιάντου και πρέπει άμεσα να αντικατασταθούν. Η Νομαρχία προχώρησε σε δημοπρατήσεις συνολικού κόστους 5,5 εκ. ευρώ, ενώ αντίθετα η Κεντρική Υπηρεσία δεν έχει καθόλου προχωρήσει τη χρηματοδότηση των σχολικών αυτών μονάδων. Έτσι βάλανε τους μαθητές σε ΤΟΛ.
4. Σύμφωνα με στοιχεία της νομαρχίας:
46 προκατασκευασμένες αίθουσες σε 20 δημοτικά και νηπιαγωγεία και
96 σε 22 γυμνάσια και λύκεια, με αποτέλεσμα 3 έως 4 χιλιάδες μαθητές να σπουδάζουν σε εντελώς απαράδεκτες συνθήκες,
76 ακίνητα μισθώνονται, προκειμένου να στεγαστούν 51 νηπιαγωγεία, 15 δημοτικά, 6 γυμνάσια-λύκεια και 2 ειδικά σχολεία και ότι ο συνολικός αριθμός των μισθωμένων αιθουσών ανέρχεται σε 273, η δε ετήσια δαπάνη για ενοίκια ξεπερνά τις 700.000 ευρώ.
5. Η ανάγκη για κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων είναι επιτακτική. λέει ο κ. Σώκος, και σύμφωνα με οικονομοτεχνικές μελέτες για την αγορά μόνο οικοπέδων, χωρίς να υπολογίζονται εκείνα που προσφέρονται από τους δήμους, πρέπει να δαπανηθούν 10 εκατ. ευρώ.
6. Από την άλλη πλευρά η παλαιότητα μεγάλου ποσοστού της κτιριακής υποδομής του νομού, σε συνδυασμό με τη διασπορά του μαθητικού πληθυσμού, επιβάλλει εργασίες επισκευών και προσθηκών σε μεγάλη ή μικρότερη κλίμακα.
7. Το πενταετές πρόγραμμα της νομαρχίας Αιτωλοακαρνανίας για τη σχολική στέγη απαιτεί άμεση χρηματοδότηση τουλάχιστον με 40 εκατ. ευρώ.
Αυτή λοιπόν είναι η εκπαιδευτική εικόνα της Αιτωλ/νίας. Είναι ίδια και απαράλλαχτη μ’ αυτή της Εύβοιας, των Τρικάλων, της Κρήτης κ.ο.κ.
Με 40 εκατ., λέει ο κ. Σώκος, θα έλυνε το πρόβλημά της εκπ/κής υποδομής.
Μα κ. Νομάρχη, 34 εκ. είναι οι τηλεφωνικές υπερβάσεις των βουλευτών της βουλής και στοιχίζει ο καθένας τους στον Έλληνα φορολογούμενο 100.000- 120.000 ευρώ ετησίως. Η καθαρή ημερήσια αποζημίωση του κάθε βουλευτή (370€), είναι μεγαλύτερη από τη μηνιαία αποζημίωση του ΟΑΕΔ.
Με τα χρήματα του «Αγίου» Εφραίμ στο Βατοπέδιο, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, τέσσερις τουλάχιστον Νομοί, θα είχαν λύσει τα εκπ/κά προβλήματα υποδομής.
Τέλος θα προβώ σε μια υπόθεση άκρως ευνοϊκή για σας κ. Νομάρχη. Ακόμα και ΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΤΑΝ ΑΙΤΩΛ/ΝΑΝΕΣ, θα λύνατε ίσως εσείς το πρόβλημα, του δικού μας Νομού και θα είχατε σίγουρα δεδομένη και την εκλογική σας νίκη, αλλά το Εθνικό πρόβλημα που λέγεται Παιδεία, θα παρουσίαζε πανελλαδικά την ίδια απελπιστική εικόνα, ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΝΟΜΟΣ.
Σύμφωνα με έρευνα του Καθηγητή και δημοσιογράφου Γιώργου Καββαδία και με στοιχεία του Ο.Σ.Κ. 1999 μας λείπουν πανελλαδικά 15.646 αίθουσες ( Ν/γείο= 8.000, Δημ=1236, Γυμν & Λύκειο= 6.402). Δηλαδη ένα στα τρία σχολεία στην επικράτεια έχει σοβαρά προβλήματα υποδομής. Πόσο άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα το λέει στη συνέντυξή του ο κ. Σώκος. Επίσης ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΟΤΙ,40.000 νοικοκυριά ετοιμάζονται για δάνειο για την αντιμετώπιση των οικονομικών βαρών ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΕ ΠΑΝ/ΜΙΑ, ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ, ΑΓΟΡΆ ΓΡΑΦΙΚΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΩΝ…ΤΡΑΓΙΚΉ ΔΙΑΠΊΣΤΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΊ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ:
Ο μαθητής στην Ελλάδα δεν έχει πλέον διαθέσιμο ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ για να κουβεντιάσει με τους γονείς του. Τα παιδιά βρίσκονται συνεχώς στην τρεχάλα και στο «στρές». Το πρωί στο κανονικό Σχολείο και το απόγευμα στα φροντιστήρια, για να μάθουν πράγματα αχρείαστα και περιττά ή χρήσιμα και ακριβά. Και το αστείο το αφήσανε για το τέλος:
Το ποσοστό επί του ΑΕΠ για την Παιδεία προεκλογικά ανεβαίνει και μετεκλογικά κατεβαίνει και το σημαντικότερο και σοβαρότερο: ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ επί ενός ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ δεν υπάρχει, αφού η πλειοψηφία των πολιτικών φαίνεται πως δεν ανησυχεί για το μέλλον αυτού του τόπου
Επομένως, ακόμα και αν εξασφαλιστούν ΤΑ ΧΡΉΜΑΤΑ, ΧΩΡΊΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΜΟΝΤΈΛΟΥ, ΘΑ ΣΚΟΡΠΙΣΤΟΥΝ ΚΙ ΑΥΤΑ, ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΚΟΡΠΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΑΛΛΑ, ΧΩΡΙΣ ΣΟΒΑΡΌ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.
Για ποια λοιπόν συναίνεση και για ποιο Εθνικό Εκπ/κό Μοντέλο μιλάμε, σ’ ένα κράτος, που για να διεκδικήσει κανείς το αυτονόητο, πρέπει να χρησιμοποιήσει τον «εκβιασμό», σ’ ένα κράτος που απονέμει το δίκαιο, μόνο όταν εκβιαστεί και που τέτοιοι εκβιασμοί έχουν γίνει πλέον κοινή πρακτική; Ποιος έστειλε λοιπόν τους πολίτες για μπάνιο στη θάλασσα;
Στην κατεύθυνση μιας τέτοιας φιλοσοφίας και πρακτικής, όπου η πίεση και η διεκδίκηση μεταβάλλεται σε εκβιασμό, ο ΝΟΜΆΡΧΗΣ ΑΙΤΩΛ/ΝΊΑΣ, οποιασδήποτε πολιτικής παράταξης και ιδεολογίας, ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΣ.
ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟΣ, έχει στα χέρια του τις λύσεις για όλα τα σοβαρά ΕΘΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ. Έχει ΣΤΑ ΧΈΡΙΑ ΤΟΥ τις στρόφιγγες του Ευήνου και του Μόρνου, όπως είχαν οι συνδικαλιστές της ΔΕΗ τους διακόπτες, που όταν τους κατέβαζαν τρέχανε οι ΥΠΕΎΘΥΝΟΙ στους διαδρόμους της βουλής σαν νυχτερίδες. Έχει τις στρόφιγγες, όπως έχουν οι αγρότες τα τρακτέρ και δεν επιτρέπουν σε κανέναν να πάει στο σπίτι του, αν δεν ικανοποιήσουν τα αιτήματά τους.
Αλλά ο Νομάρχης μπορεί να έχει τους κρουνούς στα χέρια του, έχει όμως και το Δημοκρατικό ήθος, που δεν του επιτρέπει να αποδεχτεί τη ΝΕΑ ΗΘΙΚΉ της λεγόμενης ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΉΣ Δημοκρατίας. Συμφωνούμε σ’ αυτό κ. Νομάρχη και θα προτείναμε ταπεινά ΕΣΕΊΣ ΚΙ ΕΜΕΊΣ ( ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ), να περιφρουρήσουμε τους κρουνούς του Ευήνου και του Μόρνου,
  • για ν’ άχουν τα παιδάκια στο Λεκανοπέδιο άφθονο νερό να πίνουν,
  • για ν’ άχουν και οι εκπρόσωποι του Λαού μας στη Βουλή μπόλικο νερό να σπαταλάνε!!
Δεν υπάρχουν αδιέξοδα στη Δημοκρατία, αλλά ανίκανοι πολιτικοί, που οδηγούν τη χώρα, δεκαετίες τώρα, απ’ το κακό στο χειρότερο, πολιτικοί που, μόνο όταν εκβιάζονται απονέμουν το δίκαιο, πολιτικοί που υποκύπτουν και αποδέχονται την διεθνή πλέον πρακτική να ιδιωτικοποιούν το κέρδος και να κρατικοποιούν ή να κοινωνικοποιούν τη χασούρα, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να καταβάλουν προπληρωμένες συντάξεις και προπληρωμένα φάρμακα και νάχουν γεμίσει τη χώρα της Παιδείας και του Πολιτισμό με αίθουσες-παράγκες!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: